Steveco Areena 21.4.2024

tiistai 18. kesäkuuta 2013

Italian reissu

1.Päivä
Finnairin lento Milanoon Malpelsan kentälle josta meillä oli vuokrattu jo ennakkoon auto
tälläinen uuden karhea Passat jolla ajeltiin kahden yön majapaikkaamme Hotelli Doria Park hotelliin.

2.päivä
Heti runsaan hotelli aamisen jälkeen piti päästä golfkentälle tätä aivan Lericin keskustassa olevaa 9 reikäistä kenttää piti jonkun aikaa hakea ja kysellä sillä katutöiden ja suljettujen katujen takia navigointi ei onnistunut.
Mutta ei kysyvä tieltä eksy , perille löydettiin Golf Club Marigola Lerici nimiselle kentälle jonka Greenfee (30€) oli ns. päivälippu joten kiersimme tämän par3 kentän kahdesti.

Sitten piti jo siirtyä hotelille pesulle ja pukeutumaan hää juhlallisuuksiin.

Emmin ja Ville vihkiminen avioliittoon tapahtui Castello di Lericissä paikallisin pormestarin toimesta,

jatkot noin kymmenen ruokalajin menuineen pidettiin Europa Hotellissa.
Onnitelut vielä kerran Emmille ja Villelle ja kiitos mukavista häistä ja mahtavasta tarjoilusta.
Hyväkuntoiset jatkoivat juhlintaa aina aamu kolmeen me pistimme päätä tyyneen heti puolen yön jälkeen.

3.päivä.
 Taas aamiaisen jälkeen startti autolla kohti Pisaa alkumatka ajeltiin pikkuteitä vähän paikallisasutusta katsellen mutta kiirrellinen aikataulu pakotti siirtymään..
maksulliselle moottoritielle joita tällä reissulla tuli ajeltua n. 100€  arvosta.

Matkalla Versilia golfkentälle käytiin pikakaisesti Pisassa jonne myös PT jäi äitinsä kanssa nähtävyyksiä katselemaan pelimme ajaksi.Hieman heillä tuli aika pitkäksi sillä pelimme kesti ajoaikoineen n. 6 tuntia eikä Pisassa ollut juurikaan muuta katsottavaa kuin tuo kuuluisa kalteva torni.
Me siirryttiin kälyni ja lankoni kanssa Versilia Golf Club kentälle jossa pelattiin 32 asteen helteessä.
Täältä kuokattiin takaisin Pisaan noutamaan anoppi ja PT ja sitten ajeltiin takaisin Lericiin jossa suihkun raikkaana rantakadulle syömään.
4.päivä.
Aamiaisen jälkeen ajeltiin yhden pysähdyksen taktiikalla Aronaan pohjoisitaliaan ja jo valmiiksi lähemmäs Malpesan lentokenttää.Hotellina täällä meillä oli tasokas Giardino mainiolla paikalla rantakadun varrella.

PT ja anoppini ehtivät tutkia tämän viehättävän kaupungin tarkkaan sillä he ajelivat mm. sellaisella katu kaupunkijunalla ja näkivät tästä kaupungista paljon enemmän kuin me golfarit jotka kävimme jälleen kerran pelailemassa nyt Le Robine nimisellä kentällä.
Tämän kentän on suunnitellut kaikkien aikojen menestyneimmän golfari Jack Nicklaus.

Tässä vaiheessa on häät tanssittu ,pelit pelattu ja viimeinet pizzat syöty.
5.päivä
Viimeisen päivän ohjelmassa ei ollut muuta kuin aamiaisen jälkeen siirtyminen Aronasta Malpesan lentokentälle jossa vuokra-auton palautus ja lähtöselvitys seremoniat jonka jälkeen lyhyt ( 2h 50min.) lento Helsinkiin.Kotona Kotkassa olimme jo klo 18,30.
Tälläinen reissu tällä kertaa jos sen nyt uudestaan suunnitteli niin kyllä aikaa pitäisi varata huomattavasti enemmän jotta näkisi vähän muutakin kuin maksulliset moottoritiet ja golfkentät.
Ei minusta mitään Italia fania tällä reissulla tullut johtuen ehkä liian kiireisestä aikataulusta.

Näytä Suunnitelmissa  joskus? suuremmalla kartalla
Kilometrejä auton mittariin kertyi noin tuhat ja ilman haavereita selvittiin tässä huonojen rallikuskien maassa.

Kuvia lisää. (kokoruudun näytöllä tarkemmat kuvat).

1. Upea video ja toki muutkin kuvat. Reisu menin hyvin, mutta hei, jos olisin PT olisin taatusti vähän mäkättänyt golffaamisesta!

1. Golf on aikaa ja(myös rahaa) vievä harrastus josta kuulee välillä kaikenlaisia kommentteja.
      PT ei ihme ja kumma tällä reissulla minulle pahemmin mäkättänyt ei golfista eikä muustakaan mutta anoppi oli välillä tietä neuvomassa ja ajo-ohjeita antamassa.

2. Aina nuo harrasteet vie jotain muuta, ainakin noin matkalla, pois ns. maisemien ja historiallisten paikkojn katselusta. Minullakin on jäänyt tuo Italia väliin vaiikka monessa välimeren maassa olenkin käynyt. Onneksi Jatta ei koskaan oudoissa paikissa ala neuvomaan, ollaan muuten pian pois kartalta. Kyllä nuo matkat, vaikka lyhyemmätkin jotakin antavat. Kiitos kuvista ja tervetuloa kotiin.

1. Oli tuo kaikkinensa aivan hieno matka,mutta kuten aiemmin sanoin aivan liian lyhyt aikainen.

3. Mieleenpainuva matka ja hienot kuvat.Kiitos kun sai olla kuvien myötä mukana... Italiaan olisi hienoa tehdä matka, harmittaa kun ei sinne Bolognaan tullut lähdetyksi aikoinaan. (Tyttären mies oli töissä siellä pari vuotta)

Hyvää juhannusviikkoa!

1. Meillä olisi ollut käytössä firman 3 lomahuoneistoa Riva del Solessa joka on hyvin lähellä tätä hääpaikka Lericiä,mutta harmittaa kun muistin sen olemassa olon liian myöhään sen oli joku muu jo ehtinyt varata.
      Joskus on tuonnekin mieli tehnyt VR:n vapaalipulla inter reilemaan.

4. Varmaan oli kiva reissu, vaikka ei italiafania sinusta tullutkaan.
    Gardajärvellä ollaan oltu ja minä kyllä tykästyin Pohjois-Italiaan.
    Nyt on sitten kotimaan viheriöt vuorossa jälleen.
    Terkkuja ja kiitos hienoista kuvista!

1. Muuten kiva reissu mutta PT sai silmävamman viimeisenä matkapäivänä.
      Kävi tänään keskussairaalan ensiavussa sitä näyttämässä ,huomenna uudestaan jolloin tehdään tarkempi tutkimus mutta ensi diaknoosi oli että siitä on lasiainen irti.
      Paikallaan pitää pysyä eikä saa ponnistella.

Kommentointisi ilahduttaa.Vastaan kun ennätän.