Hyöryveturi ja nykyaikainen radio-ohjattava Dr14 dieselveturi.
Kun elettiin tätä hyöryveturi aikaan niin ratapihan vaihtotyö( vaunujen siirtely) hoidettiin paljon nykyistä suurenmalla mies määrällä
.Vaihtotyöyksikön muodostivat veturinkuljettaja+ veturinlämmittäjä+vaihtotyönjohtaja (konduktööri) ja kaksi junamiestä.Yksikössä oli yhteensä siis viisi miestä.
Nykyisessä vaihtotyö yksikössä on vain kaksi radio-ohjaus koulutuksen saanutta konduktööriä( toinen veturissa ja toinen ulkona).
Veturia voidaan ajaa edelleen ohjaamosta tai radio-ohjauksella veturin ulkopuolelta esim.työnnettävän vaunuroikan ensinmäisestä vaunusta.
Vaunukaluston kylkiin asennetut
RFID tunnisteet vaativat R-O kuljattajan varusteisiin vielä RFID tunnisteiden luku-/tiedon lähytyslaitteen entisten (radiopuhelin,R-O ohjauskonsoli ja.Gsm puhelin )lisäksi.
Tämä tunniste "järkeistää" toimistotyötä (vähentää työpaikkoja).
Kotkassa kulkee myös lähiliikennejuna tyyppiä Sm 2 joissa on vielä veturinkuljettaja.
Sateliittien kautta saatu paikannustieto käynnistää näissäkin ne kuulutukset.
Olihan se ennen paljon mukavempi töissä olla kun oli aikaa,väkeä ja myös sitä työpaikka huumoria.
Nyt tehdään paljon pienenmällä porukalla vähintään samat työt, elätetään ne nykytekniikan syrjäyttämät ihmiset ja pelastellaan siinä sivussa velkaisia EU pankkeja.
Pendolino.